جزئیات جلسه مجمع عمومی | خندانی: نظر اداره کل تنقیح قوانین مجلس مرجع است؛ فرافکنی نکنید - کانون سردفتران و دفتریاران استان سمنان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جزئیات جلسه مجمع عمومی | خندانی: نظر اداره کل تنقیح قوانین مجلس مرجع است؛ فرافکنی نکنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سومین جلسه مجمع عمومی فوق العاده شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری ساعت ۹ صبح روز سه شنبه مجمع عمومی شوراهای در سالن اجتماعات کانون سردفتران و دفتریاران مرکز (تهران) با حضور روسای کانون های سردفتران و دفتریاران کشور برگزار شد.

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در این نشست گفت: از تمامی روسای کانون ها تشکر می کنم که صبوری کردند و در مقابل هجمه ها ایستادگی کردند تا حرمت و جایگاه ثبت سند رسمی طبق فرمایش مقام معظم رهبری حفظ شود.

وی افزود: ما امروز به جای اینکه به دنبال ترویج جایگاه ثبت سند رسمی باشیم داریم تلاش می کنیم تا بگوئیم ما صلاحیت ثبت سند رسمی را داریم و این جای تاسف دارد. تصور من این است که بهترین و سالم ترین، قدیمی ترین مجموعه های بخش خصوصی در حوزه حقوقی دفاتر اسناد رسمی هستند که متاسفانه از همه طرف مورد هجمه قرارگرفتیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: رسانه ملی دفاع از حقوق و جایگاه دفاتر اسناد رسمی را حذف کرده و اجازه نمی دهند حقوقدانان از خود در برابر هجمه ها دفاع کنند و حتی دولت هم به تازگی اقداماتی را برای فشار به دفترخانه ها انجام داده است.

خندانی به موضوع استفساریه ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی اشاره کرد و گفت: نظر اداره کل تنقیح قوانین و مقررات مجلس نظریه خود را اعلام کرده و دیگر جایی برای تکذیب و فرافکنی وجود ندارد. وقتی این اداره کل نظر کارشناسی می دهد دیگر کسی نمی تواند بگوید که ما قبول نداریم چون به بحث حقوقی و تخصصی است.

وی با بیان اینکه در پایان جلسه مجمع عمومی با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیدار و گفتگو خواهیم داشت گفت: معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان همراه دفاتر است و در این جلسه دیدگاه ها و نظرات مورد بحث و بررسی قرارخواهد گرفت.

در ادامه این جلسه سخنگوی کمیسیون ها هر یک گزارشات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false